Arama Konferansı, “ORTAK AKIL” Yaratmayı amaçlayan çok katılımlı bir Stratejik Planlama Metodolojisidir. Çok zengin ve şaşırtıcı bir konferans düzeni içinde, ortak akıl aramak üzere 40 – 120 arasında iddia sahibini 2,5 – 3 gün süre ile bir araya getirir. Arama Konferansı, kurumların veya bireylerin arzuladıkları geleceği ve ona ulaşmak için gerekli stratejileri tasarladıkları, genelden özele doğru yürüyen sistematik bir süreci kullanır.

Ortak Akıl Nedir?

Yeniyi aramak, yeninin peşinde koşmak ve daha çok arzu edilen gelecekler tasarlamak insanoğlunun en eşsiz yeteneğidir. İnsanların birlikte çalışarak ortaya koydukları eylemler tekillikten kurtularak birçok kişinin ortaya koyduğu ortak değerlere, ortak akla dönüşmektedir.

Arama Konferansı çalışması, şirketin ortak aklınıoluşturmaya yönelik bir hızlı eyleme geçmetoplantısıdır. Bu çalışma uluslararası bir toplantı yöntemiolarak şirketin hedeflerinin belirlenmesi, ortak aklının oluşturulması ve belirlenen eylemlerçerçevesinde hızlaadımların atılmasını sağlayan en etkin yöntem olarak kabul edilmektedir.

Arama Konferansı çalışmasının en temel amaçlarından biri sorunlara takılıp kalmaktansa ortak akıl çerçevesinde çözüm önerilerineve eylemlereyoğunlaşmaktır. Bu toplantı tekniğinde kullanılan belli başlı yöntem grup çalışması temeline dayanan “beyin fırtınası” tekniğidir.

Arama Konferansının Kazanımları:

  • Ortak vizyonun ve stratejilerin oluşturulması,
  • Ortak hedeflerin belirlenmesi,
  • Organizasyonel gelişim gündeminin oluşturulması,
  • Ortak vizyona ulaştıracak aksiyon planlarının oluşturulması,
  • Görüşlerin bütünleştirilmesi ve kararlara yöneltilmesi,
  • Uygulama yöndeşliğinin sağlanması,
  • Katılım ve işbirliği içinde, ortak tasarım ve eylem ortamının oluşturulması,
  • Katılanların birbirinden öğrenmesi,
  • Değer yargılarının irdelenmesi ve paylaşılması,
  • Demokratik diyalog ve katılımlı yönetim ortamının yaşanması,
  • Geniş kapsamlı uzlaşmanın sağlanması,

Kullanılan Yöntem:

Arama Konferansı çalışmasında grup çalışmaları ve grup çalışmalarının ortak paylaşımının olduğu bölümler bulunmaktadır. Arama Konferansı çalışmasında en sık kullanılan teknik “beyin fırtınası”tekniğidir.

Beyin fırtınası, ortak sorunlar, toplanacak veriler, çözüm önerileri, uygulama önerileri ve karşılaşılabilecek engeller gibi konularda bir fikir listesioluşturmak amacıyla yapılan yaratıcı bir düşünceçalışmasıdır. Amaç farklı bakış açılarınıyansıtan fikirlerin üretilmesidir. Beyin fırtınasında uyulması gereken kurallar şunlardır:

  • Takımını bütün üyelerikatılıma teşvik edilmelidir.
  • Maddeler,   beyinfırtınası        sırasında      değil,seansın       bitiminde tartışılmalıdır.
  • Kişiler birbirleri üzerinde yargı ve eleştiride bulunmamalıdır.
  • Bütün fikirler takım üyelerinin hepsinin görebileceği bir yere yazılmalı

ve daha sonra üzerinden geçilmelidir.

Arama Konferansı Kuralları:

  • Konferans süresince tüm katılımcılar aktif roloynarlar.
  • Katılımcılar arasında hiyerarşi gözetilmez.
  • Her katılımcının, diğer tüm katılımcıların konuya bakış açılarınıöğrenmesi sağlanır.
  • Katılımcılar kendi işlerini kendileri yönetirler.  Bu sırada problem çözmek yerine karşılıklı diyalogön plana çıkar.
  • Konferans süresince çelişkileri gidermek yerine ortak bir yaklaşımbelirlemek esastır. Görüşler arasındaki farklılıkları göz ardı etmek yerine, bu farklılıkların bilincine varılmasısağlanır.

Arama Konferansı Prensipleri:

  • Herkesin fikri geçerlidir!
  • Toplantıda konuşulanlar toplantıda kalır, belirlenen çalışmalar işe taşınır!
  • Her şey duvarlarımızda asılıdır!
  • Birbirimizi her zaman dinleriz!
  • Sürekısıtlarını gözetiriz!
  • Ortak        yaklaşımve eylemlerimizi  saptarız,      problem       ve çelişkilerimizi değil!

Konferans Yürütücüleri:

  • Yapılacak çalışmaları ve süresini belirler
  • Büyük grup tartışma konularını oluşturur
  • Konferansın odaklandığı konunun her zaman ön planda olmasını sağlar

Konferans yöneticileri uzmanlıklarına göre konferansın etkin yürümesi için gerekli organizasyonların yapılmasından, çalışmaların düzenlenmesinden, kurumun organizasyonel değerlendirmesinden ve kurum içi iletişimin incelenmesinden sorumludurlar.

Liderlik Rolleri:

Tartışma Yöneticisi:Zamanın izin verdiği ölçüde tüm katılımcıların fikir ve düşüncelerini ifade etmelerini ve grubun çalışmasını tam ve zamanında bitirmesini sağlar

Süre Hakemi:Gruba ara ara çalışmanın tamamlanması için kalan süreyi hatırlatır. Konuşmacıları, konuşmanın başında kalan süre hakkında uyarır.

Yazıcılar:Grup katılımcılarının fikir ve düşüncelerini, aynen ifade edilen kelimeleri kullanarak yazarlar. Uzun cümlelerin yine katılımcının kendisi tarafından kısaca ifade edilmesini isterler.

Grup sözcüsü:Çalışma grubunun çalışma sonuçlarını tüm katılımcılara aktarır.

Arama Konferansı Programı

Konferans Yürütücüleri:

Namık Kemal SEZEN  – CEO / Ahi Yönetim Danışmanlığı – Eğitmen/Koç

AHİ Danışmanlık Kimdir?

AHİ Yönetim Danışmanlık ve Basın Yayın Tic. Ltd. Şti. olarak,  Ahi Yönetim Danışmanlığı olarak, 2000 yılında kurulmuş bir firmayız. Çalışma hayatına Yönetim Sistemi Standartları altyapı hazırlık çalışmaları ile başladık. Zaman içerisinde sektörlerdeki ve firmalardaki gelişimleri ve değişimleri takip ederek, hizmet ve eğitim yelpazemizi genişletmiş, İstanbul başta olmak üzere Türkiye’nin pek çok ilinde, pek çok sektörde, 250’den fazla firmaya danışmanlık hizmeti sunarak verimlilik artışına ve kurumlaşma çabalarına katkıda bulunmuş durumdayız.

Sürdürmekte olduğumuz Danışmanlık ve Eğitim Hizmetlerinin yanı sıra, Uluslararası alanda Marka Olma, Rekabet Edebilme, Pazarlama ve Marka Stratejileri oluşturma, Pazar Araştırma, Marka Bilinirliği, Rakip Analizleri, Müşteri Memnuniyetini arttırma vb. konularda uzmanlaşmış bir kuruluşuz.

Geniş ve deneyimli kadromuzla, başta İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Kayseri, Konya, Gaziantep, Adapazarı, Samsun, Eskişehir, Kocaeli, Bolu, İskenderun, Niğde, olmak üzere tüm Türkiye’de kaliteli hizmet verebilecek kapasitedeyiz.

Teknokent'lerde ve Teknoloji Serbest Bölgelerinde Ar-Ge Merkezi kuruluş ve yönetim danışmanlığı hizmeti veriyoruz. Ar-Ge Merkezini veya Şubelerini Teknokent' lerde veya Teknoloji Serbest Bölgelerinde kurmak isteyen firmalara Cumhuriyetimizin 100. kuruluş yılı olan 2023 yılı sonuna kadar geçerli olmak üzere kullanacakları Yazılım ve Ar-Ge Birimlerinden elde ettikleri kazançları Gelirve Kurumlar Vergisindenmuaf tutulmaktadır. Ar-Ge Merkezi kurmak isteyen ISO 500/1000 ölçeğindeki kurumsal şirketlere Stratejik Planın oluşturulmasından başlayarak Ar-Ge Merkezi Kuruluşu ve sonrası mevzuat ile uyumluluk / operasyon konularında yönetim danışmanlığı hizmetleri vermekteyiz.

Başlıca Danışmanlık ve Eğitim Hizmetlerimiz:

  • Turquality Danışmanlığı
  • Yönetim Danışmanlığı,
  • Şirketlerin Kurumsallaşmasına Yönelik İş Süreç Modelleme Çalışmaları,
  • İnsan Kaynakları Yönetim Sistemleri Kurma,
  • Bütçe Planlama Ve Kontrol Sistemleri Kurma,
  • Özellikle Aile Şirketleri İçin, Markalarının Uzun Ömürlü Olması Ve Şirketin Parçalanmamasını Sağlayan Aile Anayasaları Hazırlama,
  • Ar Ge Merkezi Kuruluşu,
  • TUBİTAK-TEYDEB Ar-Ge İnovasyon Projeleri,
  • Kosgeb Projeleri,
  • ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi,
  • ISO 27001 Kurumsal Bilgi Güvenliği,
  • YYS - Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü,
  • Yalın Yönetim Sistemi, 5S, KAIZEN,
  • Sertifikasyona Yönelik Danışmanlık Hizmetleri
  • Dış Pazarlara Açılma,
  • Mağazalaşma, Bayileşme Çalışmaları,
  • Markalaşma Çalışmaları,
  • Marka Stratejilerinin belirlenmesi,
  • Marka Yönetimi ve Konumlandırma çalışmalarının yapılması,
  • 5 Yıllık, 10 Yıllık Stratejik Planlama Ve Marka Gelişim Yol Haritalarının Hazırlanması,
  • SWOT Analizi, raporun çıkarılması ve aksiyonların oluşturulması,
  • Yönetici Koçluğu,
  • ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi,
  • ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi,
  • ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi,
  • OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi,
  • TS ISO 16949 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi,
  • ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi,
  • ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi,
  • CE Ürün Belgelendirme,

Vb. Danışmanlık Projeleri ve Eğitim Hizmetlerimi yürütüyoruz. 

Hayat Amacımız:Daha eğitimli ve daha çok okuyan bir ülke için çalışacağız.

Gelecek Hayalimiz:Alanımızda Türkiye’ nin en saygı duyulan kurumu olacağız. Değerlerimiz:Dürüstlük, İş ve Hizmet Kalitesi, Girişimcilik, Hoşgörü, Yurt Sevgisi

Danışmanlık Projeleri:

AHİ Danışmanlık Yurtiçi/Yurtdışı gibi birçok önemli kurumun yönetim, üretim veya sistem danışmanlığı projelerini yürütmüştür. www.ahi.com.trweb sayfasından referanslara ulaşabilirsiniz.

Son 10 yıldır Arama Konferansı ve benzeri stratejik planlama çalışmaları ile onlarca kuruluşa hizmet veren AHİ Danışmanlık, destek verdiği kurumların karlı bir şekilde büyümesine yardımcı olmuştur.

Keyifli ve verimli bir toplantıya siz de hazır mısınız?

Dokümanı İndir...

Paylaş