Pazarlama planı iş planının bir parçasıdır. Temel olarak potansiyel müşterilerinizi nasıl hizmet/ürününüzü satın alan gerçek birer müşteriye çevirirsiniz sorusuna verilen cevaplar bütünüdür.
Pazarlama planı, işletmenin içinde bulunduğu sektör ve duyulan ihtiyaca göre, farklı ve özelleşmiş örnekler halini alabilir:
- Yıllık Pazarlama Planları:
Yıllık pazarlama planı, belirli bir süre içinde üstleneceğiniz stratejileri veya kampanyaları vurgular.
- İhracat Pazarlama Planı:
İhracat pazarlama planı, uluslararası pazarlar için ülke ve bölgenin ihtiyaçlarına göre düzenlenir. Gerekli pazarlama aktivitelerini sistematik biçimde öngören, hedef koyan ve izleyen bir yapı içermektedir.
- Dijital Pazarlama Planı:
Dijital pazarlama planı, özellikle dijital mecralarda ve sosyal medyada gerçekleştirilmesi planlanan faaliyetleri, taktikleri ve kampanyaları içeren bir plandır. Bu kavramı özellikle popülerleştiren Philip Kotler‘in “Pazarlama 4.0 Gelenekselden Dijitale Geçiş” kitabıdır. Bu kitap ile beraber dijital pazarlama planı ve pazarlama 4.0 kavramı geniş kitlelerin ilgisini çekmiştir.
- Girişimcilik Pazarlama Planı:
Girişimcilik pazarlama planı, yeni kurulan veya kurulacak bir girişimin ürününü tanıtmak için kullanacağı farklı stratejileri içeren bir plandır. Aynı zamanda bu girişimin kullanacağı taktikleri ve kampanyaları da vurgular. Belirli durumlarda, yatırımcıya sunulmak üzere de oluşturulabilir.
Sizler için hazırlamış olduğumuz Pazarlama Planı Şablonunu aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.
Ücretsiz İndirmek İçin Tıklayınız
Dosyanın Orjinal Haline Ulaşmak İçin Tıklayınız