Müşteri memnuniyeti en kısa şekliyle, müşterinin ihtiyacının giderilmesi ve isteğinin karşılanması sonrasındaki tatmin oranıdır. Müşterinin aldığı hizmetlerden memnun kalma düzeyi olarak da tanımlanabilir.

Müşteri memnuniyeti bütün işletmeler için gereklidir. Müşterilerinizi memnun ederseniz sadık müşterileriniz olur ve bu da işletmenizin başarısında ve sürekliliğinde en önemli kriterlerdendir.

Peki, müşteri memnuniyetini nasıl ölçeceksiniz? Ve müşteri memnuniyetini nasıl arttıracaksınız?

İşletmenizin diğer yönlerini geliştirmek istediğiniz gibi müşteri memnuniyetini de geliştirmek ve arttırmak istiyorsanız öncelikle  müşteri memnuniyetini ölçmeniz gerekir. Uygun ölçümlemeyi yapmadan müşteri memnuniyetinin iyi veya kötü olduğunu bilemezsiniz.

Müşteri memnuniyetini ölçmenin en iyi yollarından biri müşteri memnuniyeti anketi yapmaktır. Müşteri memnuniyeti anketini hazırlarken etkisi en büyük olan konulara odaklanmayı unutmayın.

Sizin için hazırladığımız müşteri memnuniyeti anketinden faydalanabilirsiniz.

Dokümanı İndir... 

Paylaş