Türkiye’nin markaları ve marka olmaya aday kurumları, Ekonomi Bakanlığı ile Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından düzenlenen “Marka Türkiye 2017” isimli organizasyonla İstanbul’da buluştu.
Konferans sonrasında bilgisine başvurduğumuz TİM Üst düzey yetkililer, Haziran ayında açıklanacak olan yeni Turquality tebliği ile birlikte ihracatçıların beklentilerini fazlasıyla karşılayacaklarını bildirdiler. Turquality rüzgârı daha kuvvetli esecek. Turquality ile birlikte Türkiye ihracat hedeflerine çok daha fazla yaklaşacak. Hiç kimse merak etmesin, Turquality son sürat devam edecek.
Konferans kapsamında “Türkiye Markasına Değer Katanlar ve Turquality” ödülleri de sahiplerini buldu.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi;
Markalaşmak topyekûn bir harekettir. Dünya ile yarışmak için öncelikle ülke olarak marka olmanız gerekir. Tıpkı TİM’in Turkey Discover the Potential atılımının hedeflediği gibi. Türkiye ve Marka kelimelerinin birleşiminde herhangi bir eklemeye ihtiyaç yoktur.
Markalaşma yolunda Türkiye’ye ilham verecek şey, bizzat bu ülkenin içindedir. Kültürel mirası, çok sesliliği, yükselen ekonomisi ve genç nüfusuyla Türkiye’nin global marka evreni ile kendine özgü bir şekilde buluşma zamanı geldi. Dünya’yı kesiştiren Türkiye’den, bu topraklara özgü bir marka buluşması.
Türkiye’nin dünyaya ve tüm insanlığa kattığı değeri katlayan bir ülke olma sürecindeki büyük ve güçlü yürüyüşüne katkıda bulunmak için yola çıktık.
Hedeflerini gerçekleştirmek isteyenler hedeflerinin büyüklüğüne göre değil hedeflerine ulaşmak için kurdukları stratejilere göre ayrışırlar.
Türkiye’yi, Türkiye’nin markalarını, marka olmaya aday ürünlerini ve şirketlerini dünyaya nasıl anlatırız, dünyada nasıl markalaşırız, anlattıklarımızın sonuçlarını nasıl ölçeriz konularını ihracatçılarımızla ve konunun uzmanları ile paylaşmak ve bu yönde bir ortak akıl geliştirmek istiyoruz.
Türkiye markasını markaların şahı yapmalıyız.
Marka Türkiye konferansında konuşan Ekonomi Bakanı Zeybekci “Ülkeniz marka değilse o ülkeden marka çıkaramazsınız” dedi. TİM Başkanı Büyükekşi de “Türkiye markasını markaların şahı yapmak zorundayız” diye çağrı yaptı.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi “Türkiye markası, tüm diğer markalarımızın başarıları üzerinde yükselmeli” dedi. Büyükekşi, Ekonomi Bakanlığı tarafından TİM’in organizasyonuyla düzenlenen Marka Türkiye Konferansı’nda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin tüm insanlığa kattığı değeri artırması için yola çıktıklarını, 2023 hedeflerinin bu sözün ilk durağı olduğunu söyledi.